Direktlänk till inlägg 30 augusti 2014

RR och hyston..

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR. 

Härmed är jag nu mera även på pappret en man! 

Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter. 

Mennytt personnr tas det beslut om den 11 september eftersom jag har någon vecka på mig att fundera på sekretessmarkeringen. Så, tänkt färdigt Klara? 

Jag vet att jag har skrivit det innan men jag har valt att inte bli pånyttfödd som en helt ny människa utan jag tar med mig min koppling till mitt liv.. 

Efter beslutet kom hem så ringde jag mottagningen ang hur jag går tillväga för att boka hyston men det verkar som om just sekreteraren i Lund har ite taskig koll för hon sa till mig att jag skulle vänta 6 månader till för att få en ny tid hos överläkarna för att dom sedan skulle remittera mig vidare till dom som ska göra ingreppet . Snacka om att bli förvånad. 

jag ringde upp till kontaktsköterskan på Ks istället som berättade att när dom fåren kopia på beslutet så fixar dom en remiss till plastiken för gemensam konsultation då ingreppet ibland utförs hos dom beroende på vilken nedre operation du ska göra. 

Så några dagar till så börjar hon dra i det... 

Det börjar röra på sig iallfall. 

jg har fortfarande inte fått svar på mina frågor ang allt det praktiska men det är snart för sent för att klaga. Det får bli som det blir. 

Nu ska jag jobba igen. 

ha det bra alla


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Av Love - 4 april 2014 09:26

  Idag har jag en hel del att berätta om, kanske passa på att  gråta en skvätt för min egen skull också?  Nä, för så synd om mig blir det nog aldrig.. FÖr att ta allt i rätt ordning så måste jag för ordningens skull gå och fixa en kopp kaffe.. Så...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Tidigare år

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Skapa flashcards