Alla inlägg under oktober 2013

Av Love - 3 oktober 2013 21:00

kan man kalla detta fenomen för det? 

Jag syftar på att den ena inom sjukvården inte vet vad den andra gört och således inte anser att dom kan göra något heller... 

Jag har hamnat i en nedåtgående spiral med hälsan och trots ett bra bemötande numera hamnar jag i kläm och förväntas själv veta vad som är fel. 

Jag pratade med endokrinologen igår och hon gick från att tro att jag hade överproduktion av sköldkörteln, till högt kalium, till klimakterie och östrogenöverskott, till cancer till , till leptinkänslighet och rakt in med huvet i väggen... 

Sådärja, om man inte vet är det lika bra att ha möjligheterna öppna ;-) 

Var lämnar det mig då? 

JO, några rör blod till som ska lämnas imorgon - förmodligen utan något resultat och avgiftning igen av testoinjektionen tills jag mår lika piss som förra gången, sen en ny blodtagning, vänta tills resultaten av värdena kommit och sen påbörja gelbehandling istället. 

Men grejen är att varken hon eller min vanliga läkare vet vilka bekymmer som är testorelaterade och om jag ev lider av något annat viliket dom menar på att jag uppenbarligen gör och eftersom dom inte har någon vidare kommunikation så vet dom inte vilka slutsatser dom ska ta... 

Ja just det, har fått en psykolog också att klämma in  som menar att jag prioriterar fel och som absolut inte tror mig när jag säger att jag verkligen inte hinner med något annat än jobb, resor, ungar , mat och så då en halvtimmes sjukgymnastik om dagen.. 

Mer smolk i bägaren? Ja- sömnen är fucked up, ligger och vrider mig tills jag somnar och sen vaknar jag ändå efter 3-4h om jag har tur och kan inte somna om. 

Förutom min vanliga tidsbrist så måste jag även hålla på att starta om pannan till värmen i tid och otid eftertsom den stannar titt som tätt och eftersom jag avvaktar en ev bergvärmeinstallation så känns det onödigt att fixa skiten till dyra pengar. 

Bilens vattenpump har gått åt skogen och något annat får den att hoppa som en groda, cykeln har fått punktering för 4:e gången, datorn  bara strular och telefonen skulkle behöva reparation också  och jag bara känner att allt går mig emot just nu. 

Om jag är deprimerad? Näää, inte så mycket men jag har svårt att se positivt på ting just nu..

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards