Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Läkarmöte..

Av Love - 12 september 2013 03:39

Igår var jag på möte med läkarna i Lund hos teamet i det nya psykiatrihuset. 

Deras vänterum var verkligen inspirerande. Vita väggar, vitt tak , en dörr 2 trästolar och et träbord med 2 heminredningsmagasin på... 

Iallafall, jag började med att ifrågasätta varför jag var tvungen att ta mig dit och uppenbarligen hade dom fått intrycket av, när kuratorn återberättade för dem varför jag ringt,  som om jag ångrat mig i min transition och att mina problem var psykosomatiska, istället för rena bieffekter men det kom vi fram till att så var icke fallet.

Dom hade tyckt det verkat konstigt eftersom dom inte hade märkt av några tvivel från min sida innan men behövde få det bekräftat.  

Efter att ha tittat över dom få provsvar jag haft hos endon så såg det ut som om mina misstankar stämmer. Att min kropp inte riktigt klarar av att ta hand om en så hög dos med testosteron utan omvandlar det till östradiol ( östrogen) 

1:a mätningen efter 6 mån egenmed var okt 2012 och då låg testot på 17 medans östrodiolen låg på 58. 

2:a mätningen då jag skulle fått börja med Nebido var mars 2013 då jag varit utan testot i 3 veckor  då östrot låg långt över 51 vilket är det högsta mätbara och östradiolen 128.

3:e mätningen mitten av maj testo 7,7 och östrodiol 38.

Den enda gången av dessa tre där jag mått bra har varit den första. På alla de andra har jag mått mindre bra fast på olika vis men de misstänkte att jag förmodligen haft detta problemet en längre tid och att mina äggledare är problemet..

Lösning: stå ut 8 veckor tills testot går ur kroppen, börja med gel, kolla om det hjälper och skynda på resten av behandlingen.

Jag fick tjata lite grand på dom eftersom dom envisas med att det inte är lönt att skicka in några papper till RR förräns efter 2 år men jag förklarade att eftersom dom inte skickat någon remiss angående konsultationen av srs så skulle dom överskrida de 2 åren med råge och att enda anledningen till att jag vill få iväg papprena är för att få ett beslut från socialstyrelsen om borttagandet av friska organ tillika mina äggledare eftersom det är vad som krävs för att få skära bort den delen. 

Visst ett nytt personnr skulle naturligtvis kännas bra också men som sagt var eftersom det är äggledarna som producerar östrogen så hade det helt klart underlättat om dom försvann. 

Men iallafall så är nu remissen ang konsultationne skickad trots att maston inte är gjort och i mars/april ska vi träffas igen för att fylla i papprena till RR. i det stora hela var det alltså ett bra möte. 

Så gonatt alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Tidigare år

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards