Alla inlägg under april 2012

Av Love - 18 april 2012 05:07

Ungar är ibland brutalt uppriktiga. Så är det bara och man ska egentligen vara glad för det.

Jag var i skolan igår och snackade med stortösens klass. Passade på att ha lite frågestund också för så klart är man lite nyfiken på hur allt egentligen ligger till. Om man har skaffat sig en egen påhittad bild eller vad?

 En av frågorna jag ställde till ungarna var om det var vanligare att man kallade på mamma eller pappa om man behövde hjälp.

Svar: - Mamma omm det är något som tar tid och är jobbigt. Mamma har tid.  Pappa OM han har tid och vill, men då brukar det mest bara vara om jag är uttråkad och villl hitta på något. Och om han är på bra humör annars kanske han börjar bråka med mig...det gör intre mamma, hon bara tjatar och tjatar...


Varför kan inte föräldrar gå på toaletten ifred?

Svar: det gör inte mamma något om vi kommer. Det går så fort ändå.

Och nu mina vänner kommer jag till det givna svaret:

-pappa läser tidning och sånt. Han vill läsa ifred. Men om han inte sitter ned utan står då ska man inte störa för annars han kanske missar toastolen!

Haha, där hade jag faktiskt svårt att hålla mig för garv. Så vad ni än gör, stör inte en kille som står och pissar för då kanske det blir sidostänk...


Det var nog ganska lärorikt för oss alla detta besöket. Jag måste egentligen passa på att skriva en uppmuntrande rad till lärarinnan som hade förberett barnen ganska grundligt så dom visste redan vad jag skulle säga. Typ.

Jag är glad över att barnen har så positiva och engagerade lärare.


Nej, nu måste jag jobba igen. Ha en bra dag och sitt ner och pinka för säkerhets skull!


Av Love - 13 april 2012 22:20

Jag tänker så ofta att ja, det här borde jag skriva om men nej, det blir inget. Iallafall inte så ofta. Har helt enkelt inte tiden att ta 10 minuter för mig själv och bara rabbla.

Jag skulle varit på möte idag men jag kände redan förra veckan att tiden skulle bli knapp så nu blir det nästa fredag istället. Uppenbarligen ska jag göra några tester då. Vi får väl se. Jag känner att jag börjar komma i fas med mig själv och numera tänker jag inte fullt så mycket på framtiden eller ens på dom kommande mötena. Känns skönt att kunna släppa det ibland. Men så vips, så vill någon prata om det och så ska man försöka förklara. Det är lite som någon på youtube sa: att ens liv och känslor har blivit officiella för den breda allmänheten. Visst skulle jag kunna säga att - jag säger inget, för det är min ensak men jag har en känsla av att om jag kan få alla att förstå och känna sig iallafall en smula insatta och medverkande så kommer det att gå så mycket lättare.

En intressant sak, som jag blivit medveten om nu, är hur folk pratar med mig om hur dom tänkt första gången vi träffats och det är precis som om alla barriärer släppt. Innnan har dom sträckt sig till att erkänna att dom var antingen fullt övertygade om att jag varit kille, eller så har dom varit konfunderade. Att jag kunnat vara trans har dom aldrig tänkt på. Det har mer varit spåningar om min sexuella läggning och om jag varit en butch flata som försökt konvertera till heterosexualitet osv. Det är roligt att höra om nu i efterhand, även om dom gärna fått sagt det innan eftersom jag alltid varit öppen om precis allt.


Meen, lite smolk i bägaren finns det dock: snäckan, grynet, pärlan, sötnos och alla därtill könsdefinerande smeknamn får gärna upphöra. NU. GENAST.PÅ EN GÅNG.UTAN NÅGON .FÖRDRÖJNING.HELST.IGÅR..!!!!

När jag påpekat att jag inte tycker det känns ok att bli kallad för dessa så har svaret blivit att - jag slutar när du blir opererad. -Var då? frågar jag och svaret blir naturligtvis. -Därnere...

-Så, frågar jag alltid, om jag inte gör den nedre operationen så kommer du fortfarande betrakta mig som tjej?

-Näää, svarar dom, så har jag aldrig sett dig. NÄhä-men när brösten försvinner så kommer du fortfarande betrakta mig som vad du nu betraktar mig i nuläget? Ehh, ja eller neej, kanske.

En fråga- finns det kvinnor i naturligt tillstånd som inte har bröst? Är det det faktum att dina genitalier inte är de rätta som avgör i vilken genre du hamnar?

Ähum, och jag trodde jag var förvirrad?

Jag tror jag ska börja med en ny grej. Alla mina manliga vänner ska få en könsdefinerad hälsningsfras ( kvinnlig) och tvärtom till mina  kvinnliga bekantskaper så får vi se hur länge dom tycker det är ok?


Och nej, jag tycker inte det är ok att bli kallad hen. Hen är en könsneutral tillämpning för de som inte vill placera sig i antingen man eller kvinna-rollen och jag har min identitet klar- jag är en han. Fattar du?

Det verkar inte som folk i allmänhet förstår hur jobigt det är att gå omkring att vara kluven och att denna kluvenheten kommer att fortsätta så länge dom inte inser att jag har ett uppdämt behov av att få vara som det var tänkt från början och att sluta låtsas. Har som sagt var ett hektiskt liv med mycket ansvar och lite tid och höga moraliska krav på mig själv och de mina. Att inte behöva förklara mig kommer att vara en bra bit på vägen till att bara kunna vara, vilket är mitt slutgiltliga mål. Jag vill baa vara Love och jag vill att Love ska vara en naturlig del i samhället. Inte någon speciell. Som sticker ut. Som är annorlunda. Som betraktas annorlunda. Som behandlas annorlunda- utan bara en helt vanlig kille som alla andra!

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Tidigare år

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards