Direktlänk till inlägg 18 april 2012

svaret är givet!

Av Love - 18 april 2012 05:07

Ungar är ibland brutalt uppriktiga. Så är det bara och man ska egentligen vara glad för det.

Jag var i skolan igår och snackade med stortösens klass. Passade på att ha lite frågestund också för så klart är man lite nyfiken på hur allt egentligen ligger till. Om man har skaffat sig en egen påhittad bild eller vad?

 En av frågorna jag ställde till ungarna var om det var vanligare att man kallade på mamma eller pappa om man behövde hjälp.

Svar: - Mamma omm det är något som tar tid och är jobbigt. Mamma har tid.  Pappa OM han har tid och vill, men då brukar det mest bara vara om jag är uttråkad och villl hitta på något. Och om han är på bra humör annars kanske han börjar bråka med mig...det gör intre mamma, hon bara tjatar och tjatar...


Varför kan inte föräldrar gå på toaletten ifred?

Svar: det gör inte mamma något om vi kommer. Det går så fort ändå.

Och nu mina vänner kommer jag till det givna svaret:

-pappa läser tidning och sånt. Han vill läsa ifred. Men om han inte sitter ned utan står då ska man inte störa för annars han kanske missar toastolen!

Haha, där hade jag faktiskt svårt att hålla mig för garv. Så vad ni än gör, stör inte en kille som står och pissar för då kanske det blir sidostänk...


Det var nog ganska lärorikt för oss alla detta besöket. Jag måste egentligen passa på att skriva en uppmuntrande rad till lärarinnan som hade förberett barnen ganska grundligt så dom visste redan vad jag skulle säga. Typ.

Jag är glad över att barnen har så positiva och engagerade lärare.


Nej, nu måste jag jobba igen. Ha en bra dag och sitt ner och pinka för säkerhets skull!


 
 
Ingen bild

Elias

13 juli 2012 23:34

Haha, det där var väl ganska typiskt, förutom det där med och stänka då, det var lite oväntat ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards