Alla inlägg under oktober 2014

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen..

Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar.

Vet ni hur många olika instanser det finns som en vuxen människa måste ringa för att ändra sin status?

MÅNGA...

men nu är jag klar iallafall och nytt id ligger i plånkan så det är bara att le och se glad ut.

fast nu är vi ju här igen.

DEn j...a årstiden som får minsta lycka till att förvandlas till odefinerbar sorg och varje tanke vänds från det positiva det kanske en gånga varit till av någon anledning inte lika glad upplevelse för moi.

Jag vet inte varför men att då få ett personnrbyte mitt i allt negativa känns faktiskt som ett minde slag i huvudet.

Första tanken är bara- i vilken ände drar jag för att det ska bli rätt?

För varje avslutat samtal vet man att man har minst hundra till och man ska alltid räkna med att det blir strul.

ta tex försäkringarna- den enklaste lösningen för alla är att avsluta befintliga försäkringar och starta nya.

Om ni någonsin går igenom detta har jag ett tips för att spara er själv en massa telefonköer mer än en gång.

Låt ingen ta den enkla utvägen.. för du förlorar dina premier, självrisker höjs avtalstiden förlängs och ditt ursprungspris ökar ganska drastiskt..och varje gång du får hem papprena får du tillbringa minst 30 min i telefonkö sedan pratar du med minst 3 olika handläggare som ingen av dom fattar varför det bnblivit så och till sist om du har tur så kanske dom hjälper dig. Eller så bryts samtalet... en annan sak som jag kan tipsa om vad gäller telefonköer och detta är rent allmänt. Välj det val som du tror har MINST väntetid, du kommer att bli idiotförklarad av personen där men skit i det utan be dom koppla dig för vet ni om att de flesta stora företag har prioritetsnr? Det innebär att samtal som kopplats vidare av en annan telefonist för högre prioritet och minskar kötiderna ganska mycket.

Detta var nattens tips.

För övrigt så kunde det varit bättre men inget är käpprätt åt skogen så jag vågar nog påstå att läget är under kontroll. Trots höstdepression och allt. Ha det bra alla.

Förlåt för mina röriga uppdateringar, dom är som mina tankar i stort. Precis överallt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards