Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

En liten mer ingående eftertanke..

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat. 

Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad könstillhörighet och trots att min fysiska förändring inte är klar på länge så innebär detta att jag kan fokusera mer på mitt liv som det kommer att gestalta sig och vilken roll jag själv intagit istället för vilken roll jag tilldelats. Förstår ni skillnaden? 

tom beslutet har det alltid funnits en gnutta tvivel om vem jag varit, hur berättigad jag varit till mina känslor men plötsligt är det som om detta ska upphöra och jag ska bara vara, vilket i och för sig är himla skönt det också. Med detta sagt vill jag bara berätta att jag nog alltid kommer att komma till stunder där jag tvivlar på mig själv, där jag inte känner att jag passar in men det är något jag måste lära mig leva med.

Vet ni att det var i okt 2011 som jag tog kontakt med psykiatrin första gången? 

Det känns som om det var igår men ändå en hel livstid sen för så mycket har egentligen förändrats på denna relativt korta tid som man inte alltid reflekterar över. Istället för att rabbla upp det som hänt så uppmuntrar jag envar att läsa innantill för fram tills för kanske 1 år sedan så var bloggen ganska ajour med mitt liv. 

Vad jag fått däremot är värt at nämna. 

En inre självkänsla och självbild som matchar omvärldens bild av mitt yttre jag framför allt. En förbättrad självbild och kroppsuppfattning (även om jag absolut inte är nöjd) och ett förhållande till mina barn som bygger på tillit och respekt snarare på traditionella könsroller. Inom denna period har jag fortfarande kvar en del vänner trots att en del bekänt färg, några familjemelemmar har försvunnit medans andra tillkommit och till på köpet har jag gått och blivit en liten mansgris i mitt sätt att tänka. 

Jag har dessutom landat i ett förhållande som inte underminerar mig och som stärker mig men jag har naturligtvis en stor fördel gentemot andra män eftersom jag varit imin andra hälfts skor lite grand så att säga... 

Närjag blickar framåt så ser jag ett slut på historien även om jag inte ser när slutet kommer.Även om jag vill så mycket med min kropp så måste jag inse att en del saker säkert blir bättre medans andra kanske måste lämnas därhän. Jag måste nog också inse att även om jag vill och kan så kan jag inte låta mitt välbefinnande komma före någons annans. 

Jag måste kanske bromsa ner lite för att låta livet komma ifatt och inte bara köra på i samma tempo och jag har lovat att när dessa närmsta operationer är överstökade verkligen fundera på vad jag vill med resten, andas lite. 

Jag har följt en snubbe på youtube från första dagen: ElektricDade och hans fru och dessa 2 människor har gjort uppdateringar som fått mig att reflektera över inte bara mitt eget perspektiv utan alla andras också .

Inser ni att de människor som finns runt oss som gör denna transitionen också måste förändras? 

Det gjorde inte jag heller men så är det och ni som går in i denna processen och påstår att ni kommer fortfarande vara samma personer när ni är klara- tänk om. 

NI går inte in i processen för att ni är hela som människor, ni gör det för att förändras. 

NI går inte in i det och tror att era egenskaper kommer att vara denamma som innan för då är i fortfarande skadade. 

ni går in i processen med en förhoppning om att kunna hitta ert rätta jag, att förändra det ni har kraft och mod att förändra och att förbättra det ni kan, både hos er och hos omvärlden. 

Så vad ni än gör- öppna ögonen och inse att ni gör en förändring med världen, inte för den. 

/Love

 
 
Love Christensson

Love Christensson

9 september 2014 04:09

Tack för kloka ord Love!
Kul att se att livet fungerar och att du handskas med det på ett bra sätt.

Lycka till med resten av transitionen. Jag är på god väg jag också nu, äntligen.

http://lovechristensson.blogspot.se

Love

9 september 2014 18:18

tack fÖr kommentaren. Jag sag att du ar nyopererad, haller tummarna for att du blir nojd. Såg dokumentären på Ur också, så mång FIN reflektioner du hade där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Av Love - 4 april 2014 09:26

  Idag har jag en hel del att berätta om, kanske passa på att  gråta en skvätt för min egen skull också?  Nä, för så synd om mig blir det nog aldrig.. FÖr att ta allt i rätt ordning så måste jag för ordningens skull gå och fixa en kopp kaffe.. Så...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards