Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Jag lever...

Av Love - 20 november 2013 10:38

Jag insåg att jag inte bloggat på skitlänge. Har ärligt talat inte lust allt som oftast. Livet rullar på utan att det händer något speciellt i det. 

Jag tänkte iallafall dela med mig av mitt mående just nu och hur jag ser på framtiden. Om jag bara lyckas hålla ordning på tankarna. Det är nu 16 veckor sedan sista testoinjektionen och jag känner mig allmänt sjuk i huvet. Tankarna går runt som om det var en pingismatch fast med MÅNGA spelare som vardera har något annat att säga.. 

Jag är lite obsessive rent allmänt och en allmän plåga. Kan inte slappna av ordentligt heller. 

Jag kan ju inte säga som alla andra att kroppen blivit mer feminim eller så för det har den varit hela tiden. Min röst är inte uthållig för 5 öre och träningen funkar inte. 

Nu är det ju så att även om detta blivit ännu mer tydligt de sista 2 veckorna så är det ju så här det har varit nu ganska länge och det är därför jag ska få börja med gelen istället. Endon ringer på fredag och förhoppningsvis har jag testot på måndag. Hoppas det. Eller jag vet inte. Det kanske inte alls blir bättre. Jag kanske ska fortsätta må så här fram tills jag vet inte när.. positiva tankar.. eh nej. Faktum är att jag nog är lite nedstämd just nu. eller en del. 

Har förresten träffat någon som envisas med att försöka få mig att släppa min taskiga självbild. Det går så där. Även om jag blir glad över att den personen anstränger sig så är det en påminnelse om läget.  Man sitter och pratar om allt praktiskt och funktionellt som rör allt mellan himmel och jord och så tänker man: det kommer alltid vara så här. Jag kommer aldrig komma ifrån just den här delen av mig, det kommer alltid att ställas frågor. Visst- jag överdriver nog. Någon gång är nyhetens behag inte intressant längre men oavsett vilket så känns det evinnerligt länge till dess.


Och just nu är fjädern en höna för detär så det känns. Varje gång man träffar någon antingen ny person eller gammal bekant så kommer frågorna obönhörligen: vem är du? hur går det till? hur känns det? hur funkar det? och det? och framförallt DET? KÄnner mig utlämnad och sårbar. Jag skulle kunna välja att låta bli att svara men det känns som om jag är skyldig till det. Att det är mitt ansvar att dom förstår, att jag måste förklara varför jag gjort som jag gjort. Jag är säker på att det just nu sitter någon som tänker: vadå skyldighet? låt folk ta reda på själv och dra sina egna slutsatser. Men fram tills dess då? då sitter man och försöker hitta något att prata om medan personen sitter där med sina frågor snurrande i skallen. Och egentligen inte bryr sig ett skvatt om det man säger för det är så svårt att förstå allt det här och innan personen lyckas med det så är det så . 


Och nä, det här var ingen bra idè. Tankarna går runt och runt. Och jag fryser. och svettas som en gris. och kan inte hoppa in i duschen som jag helst vill för pannan är demonterad och den nya installeras imorgon. Under tiden drar kylan in i Sverige och gör så att jag tillochmed fryser när jag är inne. Skit också. 

Och om ni inte vill drabbas av min negativa attityd så glöm det ni läst. Det här var bara ett paususinlägg. Någon gång är jag på banan igen och då ska jag försöka skriva igen men just nu hoppas jag att hormonerna ska sluta jävlas med mig. Och att jag ska få uppleva iallfall något av allt det positiva som testot ger. Hoppas. Hoppas. Hoppas..

Och nej, jag har inte hört ett smack från KS. Dryg väntan där också..

 
 
Love Christensson

Love Christensson

21 november 2013 08:13

Tack för uppdateringen! Jag fick svar på alla mina frågor så om du inte vill ska jag inte störa dig med dem. Men behöver du ösa ur dig så finns jag och jag är rätt bra på att lyssna.

Jag är iaf en av de som bryr sig och jag tycker du är bra som du är, så den där dåliga självbilden kan du slänga i soptunnan.

Nu kan det bara bli bättre. Ta hand om dig.

http://lovechristensson.blogspot.se

Love

21 november 2013 08:38

Tack för uppmuntringen. Det är inte frågorna från likasinnade som jag syftade på utan de från allmänheten. Och du har rätt - jag är nog rätt bra så här och det blir bättre. Det är ju inte jag egentligen som mår så här, det är hormonsvängningarna som är boven. Tycker synd om alla "klimakteriekossor" och förlåt för att jag inte hört av mig på länge

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Tidigare år

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards