Direktlänk till inlägg 15 november 2012

boob flash!

Av Love - 15 november 2012 08:00

En sak som jag tänker  och har tänkt på i många år är det här med brösten och jag har också från början gjort klart att dom trots att dom i mitt fall är ganska små alltid kommer att vara något som inte hör hemma hos mig och som ska utrotas. 

Jag har gjort allt i min makt för att dom inte ska ha kunnat bli större hellre, vilket innefattat ca 300 armhävningar om dagen och fram tills jag började T:t tänkt på vad jag stoppat i mig. 

Oavsett vilket, dagens inlägg handlar om en frgeställning som jag har diskuterat med många människor och aldrig fått något riktigt ja e´ller nej, inte ens från farbror polisen! 

Ok så här va: 

Om man jämför en kille på säg 100 kg + så är det oftast så att han har vad man kallar flappy maanboobs, vilka i sin tur är att jämföra med ett kvinnobröst efter amning i strl säg B-kupa ( i bästa fall). Den enda skillnaden är bröstvårtorna då.. och denne man går helt obesvärat omkring utan tröja. Visst, folk har åsikter och kommentarer men han får lov och ingen kan påstå att han gör något regelvidrigt. 

Om en kvinna i samma strl av bröst eller tillochmed mindre gör detsamma så kommer allmänheten ringa polisen som kommer att komma och booka denne för: blottning, störning av den allmänna ordningen och några grejor till som rör just din nakenhet i offentligheten. 

Men, om vi isället tar en kvinna ( som ser ut som en sådan också) och stympar bort brösten och låter bröstpartiet vara helt tomt- inga bröstvårtor heller så händer vad? 

( Ja, jag vet att enda gången det händer är om dom har cancer och är bortopererade och att dom patienterna blir erbjudna proteser och tatueringar som efterliknar vårtor,  men tänk OM!)

Just där har jag fått olika svar men alla verkar trots det hänga upp sig på ens juridiska kön där och även bland dom som svarat att det "borde" var ok så är det inte det efter en stund betänketid..bara för att det varit biologiska tjejer som gjort det. 

Vissa har svarat att det varit ok för att det inte funnits bröstvårtor, och då har ju jag jäklats och menat på att om jag som tjej tar av mej på ovandelen, tejpar för bröstvårtorna och seedan strosat runt så så har det också varit ok och då har det snarare varit njaeeee?  

Andra har svarat att det varit ok pga avsaknaden av bröstvävnad dvs bulorna som kallas bröst då.

Men naturligtvis har jag ju då frågat om dom reagerat om det kommit en helt georgious tjej med platt bröst men med vårtgårdar som cd-skivor?

- Jaaaeee...det hade ju inte varit riktigt rätt.  

Anledningen till mina tankar går många år tillbaka i tiden och den tanken man själv  hade när dom två smådjävlarna började dyka upp och man blev tillsagd att skyla sig fastän man inte ville- vad händer om man trotsar fysiken och allmänhetens uppfattning om rätt och fel. Hur långt kan man ta det? 

Är allt en tolkningsfråga eller finns det en lagstadgad grund till konceptet blottning? 

Någon som vet elller har någon vidare fundering? 




 
 
Ingen bild

Elias

15 november 2012 23:55

Wow, vad intressant, det påminner om en bild som kretsade runt på facebook med precis det du beskriver i början, en man och en kvinna med lika stora bröst, de står mittemot varandra och han säger till henne "sådär kan du väl inte gå omkring" ^^ Jag tycker ju inte det är okey för någon att t.ex gå in med bar överkropp i en affär. Men däremot om en tjej vill gå topless på stranden så varsågod (och killar också såklart haha) Det blev ju ett himla rabalder för några år sen när en grupp tjejer (tonåringar tror jag) badade topless på ett badhus och blev utkastade ^^ Men lagar går att kolla upp på riksdag.nu ;-) Jag ska göra en liten kik

 
Ingen bild

Elias

15 november 2012 23:56

Sorry riksdagen.se heter den ju

 
Ingen bild

Elias

16 november 2012 00:16

"[...]döms för sexuellt ofredande till böter eller fängelse i högst två år.
Detsamma gäller den som blottar sig för någon annan på ett sätt som är ägnat att väcka obehag eller annars genom ord eller handlande ofredar en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet." 6 kap. 10§ Brottsbalken

Med andra ord; det är uppsåtet som är det viktiga. Har man inte för uppsåt att kränka någon så borde det inte vara några problem ^^

Love

16 november 2012 08:18

Och så var det ju det här med att bevisa uppsåt då...Alltså åter igen en flummig lag som baserar sig på personliga åsikter..tack för lagtexten BTW

 
Ingen bild

Elias

19 november 2012 21:35

Och är det inte lagtexten som är flummig så är det dem som tolkar den ^^

Och varsågod

 
Love II

Love II

20 november 2012 05:47

Jag vill bara säga hej.
Jag tittar in här ofta. Gillar din blogg. Hoppas att allt är okej.

http://lovetosses.blogspot.se

Love

20 november 2012 08:54

Hej tillbax Love. Tack för din omtanke. Det värmer. Svaret på din fråga står i nästa inlägg. Läser om dina framgångar dagligen cokså så vi tycker visst om varandras bloggar ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards