Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

Lite pepp..

Av Love - 1 juni 2013 22:47

Och det är nice. Nu är det 5 dagar sedan jag tog Nebido och det känns gutt. Fysiskt är det ingen större skillnad förutom att jag blivit lite mer fysiskt pigg men det beror nog mest på att jag faktiskt mår bra. Jag känner mig harmonisk med mig själv igen och en del av självbilden har förbättrats. Det är otroligt hur mycket skillnad hormoner gör och hur jobbigt både kroppen och sinnet upplever det när det antingen blir för mycket Mich mash hokus pokus i balansen mellan hormonerna. Jag menar för mycket T mår man dåligt av och för lite absolut kass, men samtidigt gäller det att få en hormonell balans där det ena inte slår ut det andra eller konverteras till sin motsats. Förstår ni vad jag menar? Ahh- lite rammel från min sida. Sitter i bussen på väg till jobb och skiten har inbyggd massagefunktion när han passerar 70. Det skkkkkaaaaakkkkaaaarr och helt plötsligt skulle jag vilja ha binder;-(
Vad har hänt denna veckan då?
Ingenting speciellt. Men jag har påbörjat mitt nya liv. Jag är medveten om att jag är denna planetens sockergris och det har märkts. Inte så mycket på vågen, jag har bara gått upp 9 kg senaste 9 månaderna ända sen jag slutade röka men det märks på passformen på kläderna. Muskelnassan har minskat en hel del också så det har blitt lite valkar varstans.. Iallafall så har jag provat i omgångar att lägga om kosten utan större framgång, dels pga bråkande mage + att jag blir en liten sur gnällspik utan kolhydrater. Men sen fick jag ett tips om periodisk fasta. Har ni hört talas om det? Den varianten jag ska köra heeeeeetttreeeeerrrr ( bussjävel sakta neeeerrr)! 16:8 och innebär att man har en 8 h ätperiod där man siktar in sig på 3 måltider, 5 frukter och normalt dagsintag. Åtföljt av detta följer sedan 16 h fasta där man kan dricka vatten eller svart kaffe. Sen börjar man om igen.
Fördelen med detta är att förbränningen ökar och sockersuget automatiskt minskar + att man per automatik faktiskt stryper sitt kaloriintag pga mättnad.. Inget holuspokus.
När jag läste om denna dieten slog det mig att jag har levat mittendwken av mitt liv så, det är bara de sista 4 åren jag inte gjort det och innan dess hade jag inga fysiska problem alls. Eller mindre fetma då jag tänkte att jag iallafall kan prova.
En annan sak är träningen. 2 ggr har jag kommit ner till gymmet denna veckan och jag kan konstatera att det är rätt skönt men jag ska inrikta mig på typ fyscirkel då det värker i bröstet när jag får upp pulsen för mycket så ren kondis hoppar vi över... Jaha- detta var dagens rapport. Ett litet steg för mänskligheten men ett stort kliv för Love. Nu kör vi'

 
 
Ingen bild

Queerfisken

2 juni 2013 02:34

Ämnesomsättningen ökar med regelbundna väl sammansatta måltider av lagom storlek. Fasta sänker ämnesomsättningen och det enda som händer då man svälter kroppen är att den relativa fettprocenen ökar, eftersom muskelmassan bryts ner. Viktnedgången man ser på vågen är i första hand ett resultat av vätskeförlust och tapp av muskelmassa.

Love

2 juni 2013 05:48

Enl vad jag har läst mig till så bryter inte kroppen ner muskelmassan på denna metoden eller lägger på fettprocenten då svält först inträder efter 24 h enl dom som vet. Sen vätskebristen beror väl på om man inte dricker?
Själv bälar jag alltid vatten så det går dygnet runt ju...
jag säger inte at jag är frälst eller förespråkar något men jag vill prova för egen del då jag känner att jag måste hitta en metod som fungerar på mig utan att inkräkta på varken tid eller pengar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards