Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Assexualitet och T

Av Love - 11 december 2012 09:35

Går inte hand i hand.. Och jag förstår mer och mer varför många killar är sexfixerade.. Jag själv har sldrig varit speciellt intresserad av någonting som påmint om just sex men trots det så har jag upplevt en påfrestande känsla av just det, sexuell frustration eller rättare sagt: ganska ofta blir jag kåt som fan och det är skitjobbigt!
Framförallt eftersom det inte är en känsla som huvet där uppe delar med huvet där nere.
( jag hade inte någonsin tänkt diskutera detta offentligt men eftersom det är så överhängande hela tiden och faktiskt VÄLDIGT transrelaterat så får ni stå ut).
Ni som är i fungerande förhållande är lyckligt lottade över att slippa tänka på hur ni ska lösa upp just den knuten.
Jag tror jag skrivit om detta lite Grand förut. Alltså inte det kroppsliga begäret men det här med läggning. Jag själv blir inte klok på vad jag vill. Killar, tjejer, andra som jag eller tvärtom, bi eller hetero- det finns så många olika typer och jag har inte ett hum om vilket jag själv ska gå efter. När jag tänker på det, i alla dom där konstiga känslostormarna, så är det aldrig bara en sorts människor jag tänker på utan det varierar mycket.
Men sen vet jag också att det inte finns någonting att fundera på eftersom det ändå inte kommer att hända något på flera år ändå, eftersom jag precis som alla andra ensamstående har dåliga möjligheter att dels ha tid att bygga upp ett intresse och sen bibehålla det.
Det värsta som jag upplever just det sexuella är att det är en så mäktig känsla, inget annat får plats just då och ja, mer behöver jag kanske inte säga. T har i stort sett bara varit bra men det här, det är jobbigt.
Jag har sedan jag kom ut som ts varit medlem på qruiser men där leder männen och om det finns andra där så syns de inte.
Jag har aldrig blivit så stött på av bi och heteromän som där och nej, inget av intresse har dykt upp. De flesta ts- killar har nog erfarenhet av just killars plumpenhet. Tar vi den bak eller fram? Inte intresserad? Då har du inte smakat på MIN speciella snabel.. Vadå ts? Du har bara blivit fel behandlad. Låt mig..
Alltså, helt ärligt- qruiser är ett tillhåll för en massa konstigt folk som är för oförskämda för att tillåtas vara någon annanstans..
Hur tänker ni läsare om qruiser?
Om sexuell frustration eller om något jag skrivit om?

 
 
Love II

Love II

11 december 2012 21:57

Jag känner så väl igen mig. Jag har ansett mig vara asexuell i åratal. Men nu efter en månad på T så är det vissa dagar inte mycket annat som rör sig i mitt huvud än tankar på sex. Känslorna är inte med. Det är riktigt jobbigt. Det har blivit som en ny rutin att lösa en del av frustrationen på egen hand. Ja nu blev jag också väldigt personlig och privat men det hör iaf till ämnet. Jag skulle inte stå ut annars. Jag har tänkt att jag kommer bli hetero men nu är jag inte ens säker på det heller längre. Det är verkligen som att gå in i en ny pubertet och man vet inte alls var man kommer landa eller hur det kommer kännas. Jag har stängt in mig själv tillräckligt. Nu låter jag det bara få bli som det faller sig.

http://lovetosses.blogspot.se

Love

12 december 2012 00:14

Det är rätt. Man måste nog hjärtat vara med framöver om det ska bli något bra..

 
Lee

Lee

19 december 2012 22:06

hahaha! förlåt om jag skrattar, men jag trodde aldrig att jag skulle få läsa ett sådant här inlägg av dig. ;) jag menar inget illa alltså, men det är så roligt ur den aspekten att jag faktiskt sade till dig; vänta du och se! ;) och du förnekade att det ens skulle hända. :P

men en fråga; du har ju gått på testo längre än bara en månad liksom. är det nu sedan du började med Nebido eller? för innan har du väl inte känt någonting av det här? tänker, jag är fett intresserad utav att veta skillnaderna testosteronpreparat emellan, så du får gärna lägga ett svar eller uppföljning på skillnaderna. hade varit intressant att läsa. ;P

tack för att du delar med dig, kåtbock! ;) och välkommen i klubben! ;P hoppas du inte tar illa vid dig av det jag har skrivit, för tro mig.. JAG VET hur frustrerande och överhängande det är. det är.. oerhört jobbigt, nästintill smärtsamt.

http://fulltimeman.blogspot.se

Love

20 december 2012 17:20

Haha- no worries. Ja, jag vet att jag sa det men var ska jag annars beklaga mig någonstanns ;-)
Jag har inte börjat med Nebido, tar fortfrande depot. JO visst har jag känt av kåtheten innan men det har lixom escalerat det sista halvåret.
När jag väl börjar med Nebido då lovar jag att jag kommer lägga ut förändringarna om det blir några.
Just nu och sedan 2 månader tillbaka så är typ den känslan den enda förändringaen jag märker av så jag är lite rastlöst frustrerad.. Tack för kommentaren;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards