Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

God fortsättning!

Av Love - 3 januari 2013 17:41

Är det väl på sin plats att önska eftersom jag varken önskat god jul eller gott nytt år. 

Har helt enkelt inte känt för det.. 

Julen är inte min tid, så enkelt är det. Men förutom att det inte är det så har det varit lugnt. Lite jobb och mycket ledigt. Faktiskt. 

Och på jobbfronten så är vi tillbaka till vårt gamla schema så jag är nöjd. Och barnen också. 

Just nu sitter jag och luktar på äggakakan som står på bak i ugnen medans jag försöker simultanskriva samtidigt som jag håller igång ett samtal med den lilla hönan. Som ni märker blir det lite dåligt flyt i skriveriet. 

Jag har varit lite modig under  julledigheten och slängt iväg lite vänförfrågningar på qx på lite blandade människor i hemmatstan. Och vet ni vad? 

Inte en enda har nappat så jag börjar tro att det är lönlöst. Men vad gnäller jag om? 

Jag har ju ungarna så helt allena är man ju inte..och visst har jag några vänner till så det är inte det. Men jag kakan sakna att inte ha någon på hemmafronten som man lixom bara svänger inom eller som för all del svänger inom utan som nu så är det övernattningar och långt att åka och planering och gud vet allt. 

Gud vad ni måste tro att jag är desperat? 

Det är jag inte, men jag vet av erfarenhet att människor mår bra av sällskap och variation. 

Jaha, liten update på ts-fronten. 

Var nere i Malmö förra helgen och träffade några andra Ts-personer. Visserligen lite dålig uppslutning av ftm men det spelade ingen roll. Det var faktiskt skoj och skönt att för en gångs skull prata med folk som är i samma sits på antingen det ena eller andra viset. Något som jag blev varse är hur mycket vissa kan riskera för att få vara som man vill. Det räcker med att någon inte tycker om en, att man inte passerar, att man är blyg för att mna ska bli utsatt och det gör mig ont att höra dessa historier om trakasserier som existerar trots att vi lever på 2000-talet. Jag känner mig också lite "snål" som ens har mage att gnälla över folk som tilltalar mig med fel pronomen. Jag är iallafall inte utsatt och trakasserad och just detta är jag glad för. 

Jag borde istället erkänna som det är- att trots fel pronomen så går det himla smidigt. Jag har möjlighet att utvecklas, att vara den jag vill vara och är och att informera människor som vill bli upplysta. så nej, jag ska inte gnälla. 

Detta året har jag som mål att komma tillrätta med hälsan och jag vet att jag måste lära mig att inte stressa upp mig- varken pulsmässigt eller huvudmässigt. Jga måste sluta  vräka i mig socker och försöka tänka mer på vad jag stoppar i mig. Jga vill försöka börja träna och eftersom jag faktiskt har mitt egna träningsrum med faktiskt bra resurser så ska jag börja titta på nätet efter effektiva halvtimmespass till att börja med. Mitt mål är inte att gå ner i vikt utan att stabilisera den och byta ut valkarna mot muskler så jag kan återfå min forna kroppsuppfattning. 

Det är inte det ni ser som är det viktiga utan det är hur jag uppfattar mig själv som spelar roll. 

Jag har gått upp 15 kg på 4 månader men jag tänker inte se det negativt. Jag tänlker se det så här: om jag lyckades att lägga på mig de här kilona så finns det hopp. Jag har för första gången på länge något att bygga med och jag kanske tillochmed kan må bra under tiden ;-)

Nej, nu kom den stora ner och började prata också så nu dukar jag fram mat istället. Ha det bra alla så hörs vi / Love 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards