Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

kaffe?

Av Love - 4 januari 2013 20:47

Efter gårdagens dystra inlägg tänkte jag kasta ivåg ett nytt och hoppas på lite bättre innehåll. För ärligt talat vill egentligen ingen annan höra talas om den andras misär, såvida det inte är skvallrvarning på G.

Här har ni lite skvaller. Jag har nu gått på T i 10 månader (typ) och skäggfjunet gör frammarch.Jag vill egentlligen inte raka bort en lilla manlighet som finns men jag vet också att det ser fjånigt ut och om jag innan klagat på att jag sett ut som en fjortis så kanke jag om jag låter den vara faktiskt ifortsättningen ska hålla tyst.

Min röst droppade ordentligt vid 6 månader men nu har den stått stilla sedan dess och jag är faktiskt lite otålig. Jag vill ju låta lite äldre än mina 15..

Mentalt blir jag lugnare och lugnare och känner allt eftersom  tiden går att jag blir aningen mindre smart och aningen trögare för var dag och det känns faktiskt helt ok.Jag behöver inte vara med  i Menza. kalle-anka klubben duger bra.

kvack, kvack.

Förr ( 10 månader sedan) hade jag lätt för att skriva, för att formulera mig och låta vettig- nu är det mest svammel.

Men så länge jag inte ska vara skribent så antar jag att det också är som det ska.

Om 2 månader är det 1-årsdag på T och det känns fortfarande som om jag inte har rätt att fira. Bara för att en läkare inte sriver ut grejorna.Är det någon som känner igen känslan?

Jag har fått många komplimanger på sistone om att jag ser mycket trevligare ut nu. Själv kan jag inte säga att jag ser någon större skillnad. lite fyrkantigare men jag tror den stora skillnaden handlar mer om hur min självkänsla lyser igenom. Nu tänker jag inte alls på hur andra uppfattar mig, hur andra anser att jag borde vara. Det faller sig naturligt.

Jag börjar vänja mig vid tanken på att jag aldrig kommer bli en komplett man-iallafall inte biologiskt. Och även om jag bara är  i början på min framtida resa så ser jag fram emot fortsättningen trots att jag vet att det kommer att komma många gropar och hinder på resans gång. Men så länge jag får känna mig som jag redan gör och lyckas uppväga min kroppsliga brister enl den bästa förmågan  som finns så kommer jag att känna mig tillräcklig..det vet jag.

 
 
Love ftm (fd II)

Love ftm (fd II)

5 januari 2013 08:08

När man följer din blogg så får iaf jag en känsla av att du mår bättre nu än förut. Det är ett annat lugn i ditt sätt att skriva.

För övrigt blir jag lite orolig. Skrivandet har alltid haft stor betydelse för mig. Jag vill inte mista den förmågan.

Nu fick jag svar på en fråga jag tänkt ställa dig, nämligen när din röst sjönk. Jag har hört en röstinspelning kring ett kort som barnen gjort. Där har du mörk röst och det låter verkligen som en kille. jag känner ett litet uns av avund men mest är jag glad för din skull. Jag närmar mig två månader på T. I dag är det 8 veckor. Glädjen är något naggad i kanten eftersom inte heller jag har fått det där efterlängtade receptet än. Ett tag till är jag trygg i att jag har det jag behöver och sedan kan jag bara hoppas att det kommer fortsätta finnas lösningar. Jag har många månader kvar innan jag kommer vidare med läkarens stöd. Något frustrerande.

Även för mig finns ett uns av sorg över att det inte går att biologiskt bli helt fullständig. Men jag tror det kommer bli tillräckligt bra ändå.

På tal om skäggfjun så har jag redan det och lite till. Lustigt det där med T och hur olika det verkar. Jag har hört de som fått mörkare röst redan efter 6 veckor. Nu får jag hoppas på 6 månader istället.

God fortsättning på det nya året! Hör av dig om du vill ses. Hade varit kul, kanske även för barnen. Ni är alltid välkomna hit ut i skogen.

http://lovetosses.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards