Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Lite trött..

Av Love - 22 januari 2013 05:39

Jag får väl göra som alla andra och be om ursäkt för stiltjen. Anledningen heter fortfarande teknikens under. Förra veckan fick jag tillbaka den nya telefonen från verkstaden så man kan vara lite aktiv igen men fortfarande kvarstår problemet med att kommentera på bloggar med säkerhetskryptering så ni som har det..sorry. Kan bara smyga runt i det dolda. Att starta datorn är heller inget som lockar speciellt ofta så det blir som det blir som det blir. Jag tror att jag snart får gå från transblogg till ensamstående pappan bloggen istället. För att vara tråkig kan jag ju rapportera att intet nytt händer. Inga trakasserier eller några ojämlikheter.
Det enda som jag kan rapportera är att mitt ex hade blivit förbannad om han vetat att han numera är min fd fru, men eftersom han inte känner till detta så är allt bra. I helgen var jag och töserna och såg bio, Sune åker till Grekland, och det var nice. Båda barnen var nöjda, precis som jag var över dom för dom har ju faktiskt varit duktiga och gjort alla sina kryss och mer därtill. Inget skägg, lite muskler och en vikt som stabiliserar sig på 70 pannor. Jag funderar allvarligt på att byta vc. Har inte fått något mer besked än att alla prover var lite i underkant men inget dom ville uttrycka någon oro för så om "mina problem kvarstår var jag välkommen att höra av mig för en ny konsultation". Idioter- problemen har ju varit där så länge att dom inte går över bara för att jag hotar med att gå till läkaren.
Har haft flera funderingar på sistone om det kan vara gluten som spökar så denna veckan har jag uteslutet all vete, korn, råg och bara hållet mig till protein och fibrer via grönsaker frukt och jag har två domar: jag har inte haft några magondor eller uppsvälldheter på hela veckan. 2: jag är så hungrig hela tiden då jag hade kunnat äta en hel ko.. Och matt. / vet inte riktigt om jag kommer att kunna hålla det. Saknar mitt bröd (5skivor) med skinka och ost och tvivlar starkt på om jag verkligen är en bra kandidat till glutenintolerans.. Får se om en vecka när jag tänker börja krubba mackor igen

 
 
Love ftm (fd II)

Love ftm (fd II)

22 januari 2013 07:00

Ensamstående pappor är inte lika vanligt som ensamstående mammor men vi finns vi också. Kunde inte låta bli att se din fd "fru" framför mig i ett gulligt förkläde med rysch o pysch. Vem vet, han kanske skulle gillat den rollen. Haha.

Jag äter stenålderskost. Men just det där med bröd tycker jag är det svåraste av allt. Det finns bröd i frysdiskarna som är fritt från både mjölk och gluten. Inget för stenålderskostare men om man kan äta stärkelse så fungerar det. Jag kämpar fortfarande mot suget och nu har det gått några månader.

http://lovetosses.blogspot.se

Love

23 januari 2013 21:29

Jag bakade ett eget idag och så tänkte jag unna mig en skiva om dagen. Nu är det ju så att mitt mål är annorlunda. Hålla vikten och grova till mig + få ordning på bråkmagen.,så jag kan ju fuska ( hitta balans) med måtta. Mitt sug är fortfarande där men det är kopplat till hunger och törst ev uttråkning.. Om man kan identifiera vad problemet är är det lättare att komma tillrätta med det.
Min fru hade nog uppskattat komplimangen!

 
Lost

Lost

25 januari 2013 01:42

Fan jag har också jätte problem med det där.
Pasta, ris och vitt bröd....då svullnar jag upp och magen uppför sig som man suttit och käkat bönor i timmar haha.
Borde göra som dig och prova ett stopp ett tag och se om det blir bättre! =)

http://lostinme.bloggplatsen.se

Love

25 januari 2013 17:42

Absolut, gör det. Men som sagt var, bered dig på att bli hungrig. Jag skulle inte rekommendera att köra mjölkfritt som jag utan uteslut bara mjölkprodukter till att börja med och ätmindre men oftare..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards