Alla inlägg den 10 november 2011

Av Love - 10 november 2011 05:09

Jaha, vad är då meningen med den här bloggen?

Mest att få ventilera mina känslor och funderingar och kanske se om jag ev snubblar över någon likasinnad!


För att börja med en kort presentation:

jag är en 30-årig tjej fast ändå inte. Alltså, jag är nog vad man kallar outtalád transsexuell. jag har ena foten inne i garderoben och är på väg att stiga ut i ljuset. Hoppas jag.

jag har tagit kontakt med allmänhälsan om vidare kontakt för att kunna få en bild av mig själv, men fastnat i fördomar och byråkrati.

Till saken hör att jag skaffade mig ett väldigt specifikt och könsneutralt namn, bara för att slippa den del av min identitet som verifierar mig som tjej, fast jag vet innerst inne att jag inte är det.

 Min kropp är INTE mitt tempel men jag vårdar min hjärna ömt, för där sitter den jag verkligen är och bara pockar på uppmärksamheten.

Fortsättning följer, måste jobba. God natt

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards