Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Love - 24 oktober 2012 15:28

Ok, jag erkänner. Jag är nog inte den mest frekventa bloggaren men jag har mina skäl. 

Det är inte ens lönt att ens försöka sig på att gå in via mob då det absolut inte funkar att få något rätt via det skräpet. Jag beställde faktiskt en I5 hos telenor för 3 veckor sedan men den har inte kommit än så då får jag stå ut med skiten såp länge. Så främst är det alltså Telenors fel då dom tar hem telefoner EFTER dom får beställningar på dom. Såvida du inte är ny kund förstås. Nä, varför ska man göra någon ansträngning för dom gamla kunderna? Dom är ju redan fast

  

Hmmm, just nu sitter jag och funderar på om jag kanske borde ta betäckning?

Lillfjompan har en killkompis hemma här och det är stor skillnad på aktivitetsnivån. Just nu är dom i träningsrummet och leker med maskinerna och det låter som om taket ska ramla in..take cover!

Skäl nr 2: ,min dator åkte iväg på reparation och den  jag använder nu är segare än gammalt tuggummi så jag somnar helt enkelt innan jag kommit in på dumburken.

Skäl nr 3: min koncentration är åt fandens för att uttrycka mig milt sagt. 10 min koncentration alt stirrande på en skärm är nästan omöjligt. Känner mig som en jojo, både känslomässigt och fysiskt. Att överhuvudtaget komma ihåg mellan tangenttryckningarna  vad jag ska skriva är en prestation. 

Detta inlägget har jag äntligen tagit mig i kragen för att  att skriva helt enkelt därför att jag ser att det faktiskt är några läsare som troget går in och kollar dagligen på min aktivitet, ibland mer än en gång och naturligtvis är jag sifferkåt som de flesta andra bloggare. Och tacksam för mina läsare som ett fåtal gånger gör sig synliga för alla andra men iallafall.. 

Nä, nu tänker jag inte ange fler skäl. Dom finns men jagmåste ju ha fler ursäkter på lager till sen ;-) 

Vad har hänt sedan sist? 

( ska bara gå inoch läsa fatt minnet)

Jo, jag har varit hos endikronologen. Det var faktiskt det mest nervösa mötet hittils men det beror nog på att jag skulle lixom vara tvungen att bekänna färg om jag säger så. 

Men, det var faktiskt ingen fara. Fick göra en ockulär besiktning, inkl brösttittande, lite klämmande och kännande. 

Hon tyckte med tanke på att jag gått i 7 mån på testo att förändringarna var små men jag klagar inte. Det är fortfarande inte dom kroppsliga förändringarna jag tar testot för just nu..

Sedan gick vi igenom blodproverna som jag tog för några veckor sedan. 

Alla värden som ev skulle kunna ha förändrats pga testot såg bra ut, inkl blodtrycket vilket förvånar mig eftersom jag känner mig hispig alltid och speedad men, men ... allt ska ju naturligtvis inte vara 100 så är det ju. 

Uppenbarligen har jag en underproduktion av sköldkörteln så den skulle kollas lite noggrannare. 

Jag fick förklara hur jag känner mig 989 % av tiden och förutom vikten, så stämde alla symptom. 

Och att jag inte gått upp i vikt kan ju bero på att jag äter alldeles för lite? 

Vad jag däremot aldrig fick reda på var vad som blev följden av detta? 

Eller rättare sagt: jag tänkte fråga men som vanligt så glömde jag göra det.

Jag vet bara att jag inte kan fortsätta så här. Allt har eskalerat de 2 sista månaderna och just nu undrar jag om det är möjligt att dö av utmattning? 

Jag känner mig som ett levande lik alltsom oftast och detta gör ju också att jag egentligen har någon livsvilja heller. 

Missförstå mig inte nu, jag är inte suicidial, men jag har tappat mycket fokus på vad jag vill i framtiden- det handlar mest om att ta mig igenom dagen. Och inte bara jag då- helst ska ju ungarna må bra också så jag tar på masken. Visst ser dom att jag är trött men jag låter dom aldrig se hur trött eller hur uppgiven jag känner mig. 

Det börjar bli riktigt jobbigt att åka till jobbet men det känns inte som om jag har något val. Pengarna måste in ju. 

anledningen till jobbsituationen är att arbetsbelastningen har ökat markant medans bemanningen minskat och det har lett till att ansvaret har ökat. PÅ ett 9 h arbetspass sitter man numera inte ner förutom ev den sista kvarten innan man slutar och det ringer konstant om saker som behöver lösas.

Jag skrev i förra inlägget om ett annat gig men det visade sig inte vara ett alternativ längre.

Fast problemet är att om dom bara tillsatt en man till och lagt in 2 raster så hade allt varit kanon! Jobbet är ju roligt    


Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards