Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Idioter

Av Love - 17 juli 2012 22:16

Nu har jag officiellt semester och dagen började ju lovande med regn och rusk. Men detta ska inte vara ett inlägg som behandlar det svenska klimatet utan jag tänkte jag skulle dela med mig av något jag såg igår som gjorde mig bestört över folks obetänksamhet ( speciellt ungdomar) eller Idioti skulle egentligen vara det rätta ordet.

Jag jobbar i Hb som tågväxlare, vilket kortfattat går ut på att ta emot pågatåg som kommer i trafik och köra iväg dom till depå där dom rustas upp innan dom sätts i trafik igen.

Igår stod jag på perrongen och såg det tåg jag skulle ta hand om komma i full fart från banan, vilket är då ca 70 km/h precis vid stationen. Innan dess kommer tågen upp i 120 har jag för mig och banan är väldigt ojämn och doserad.

Iallafall, så när tåget bromsar in och håller uppskattningsvis 20 km/h och har bakänden i stort sett där jag står så kommer det två killar i 18-årsåldern avhoppande från tågets bakände. Uppenbarligen har dom stått och klottrat bakänden mellan föregående station och denna. Samtidigt som dom hållt fast i ett litet handtag som sitter i ytterkant på tåget och balanserat på kopplet som är ca 40 cm djupt och 80 cm brett.

Om detta beteende vill jag bara säga en sak: JÄVLA IDIOTER!

Kan ni inte tänka på alla dom i er närhet som ska plocka upp resterna efter er, för jag har svårt att se hur dom lyckats hålla sig fast? Har ni ingen familj som bryr sig om er?

Eller är ni så jävla dumma så ni tror att ni är oövervinliga och att newtons lag inte gäller er?

Jag är en av dom , som egentligen inte får tycka så här, men graffiti är jävligt snyggt, om det görs med passion och talang och just detta att spraya egendom bara för att man kan, kostar mer än vad det smakar...

Och gårdagens typer hade varken passion eller talang och min femåring hade fan gjort det bättre men det kommer kosta tusentals kronor att få det från Hb till Malmö, för att sedan kunna ta bort skiten!

Dom pengarna får resenärerna betala genom höjda biljettpriser, dåligt reparerade vagnar, överfulla toaletter coh inställda avgångar pga vagnsbrist mm. Det innebär faktiskt att för att spara ihop pengarna till att få fordonen i orginalskick så förlorar folk sina jobb. Den senaste konsekvensen handlade ju om att tågvärdarna numera är ensamma på hela tågsätt eftersom många sagts upp.

Så till ala er som håller på med såna här dumheter: lägg av. Det kan inte vara värt det i slutändan.

Killarna igår hade tur-dom åkte varken fast eler dog och dom kommer säkerligen göra om det- men tänk er för, säger bara det. Det finns alltid någon, någonstanns som blir drabbade av er idioti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards