Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

jag är inte bara trans

Av Love - 2 oktober 2012 22:58

Det är mycket som känts som  om det kommit i skymundan till förmån för min personliga uttveckling men så är  det inte. Jag har bara inte lyft fram vad som mer händer i livet. 

Idag hade vi föräldrasamtal i stortösens klass om hur allt fungerar och vad som väntar (info för er som aldig varit på ett sådant). Uppenbarligen utifrån vad som sades  är det en väldigt samspelt och lugn klass som tar hand om varandra och det lät ju bra. 

Men, utifrån vad jag hör dagligen så är det ju inte alls så. 

Min tös hör till det fåtal som avskyr att röra sig i onödan och som inte bryr sig speciellt mycket om hur hon ser ut och klär sig. Med det menar jag inte att hon klär och ser ovårdad ut  (även om hon hatar att ducsha), men hon sminkar sig inte som så många andra av tjejerna och klär sig helst i joggingbrallor istället för modernt och oskönt. 
Jag borde vara jättestolt över henne för att hon har modet att skilja sig från mängden och det är jag också, men jag är medveten om priset hon betalar. Hennes umgänge är begränsat till de tjejer som inte redan är bästisar, atleter, fjollor osv och då återstod det 2 utifrån enkel matematik. Och tyvärr är det så att de 2 har jag varit tvungen att förbjuda henne att träffa, i samråd med skolans personal, eftersom dom inte är speciellt snälla vid henne och väldigt manipulativa, viliket jag blev varse om förra månaden när hon gjorde sig skyldig till lite olagligheter för deras skull. 
Så, till följd av detta så har hon blivit mer ensam på sista tiden och utanför vilket lett till att humöret varit uselt och närhetsbehovet stort. PÅ detta lägger man till  min "identitetsstörning" och en pappa som struntar i henne de varannanan helgerna hon är hos honom. Tyvärr ligger det inte för mig heller att kramas och kelas speciellt mycket, mne jag försöker verkligen anstränga mig, och samtidigt finns en lillasyster som tar över all uppmärksamhet vilket får mig att känna mig så fångad eftersom det hela tiden handlar om att bekräfta dom och detta leder ju egentligen bara til att jag blir irriterad vilket dom båda två märker av,  speciellt hon då eftersom hon är mer känslosam- bortse från de sista raderna, det var onödig information men vad jag ville komma till var att det inte är konstigt om hon tycker livet är pissigt. Hon klagar ofta på sina kamrater och på sistone har hon börjat ifrågasätta sig själv och tycker att hon inte är värd lika mycket som alla andra. 
Allt det här har kommit fram allteftersom, men just nu så måste jag försöka inrikta mig på hennes välbefinnande istället för allt annat och det kommer innebära att det kommer bli en tuff period framför oss allihopa och därför kommer jag nog inte vara lika intesiv i mitt bloggande på ett tag. 
Trots detta vill jag även lugna de läsare som tror att jag är på väg att ge upp att så är det absolut inte. Jag kommer fortsätta vara Love nu och för alltid men just nu är det dags för barnen att få ta plats så att vi kan bli en fungerande familj i fortsättningen också. 
 
 
Ingen bild

Elias

3 oktober 2012 19:52

Det är klart att din familj kommer i första rummet. Du ska göra det som är viktigt för dig och dina barn. Står ut med o inte från dig på ett tag. Hoppas det löser sig.

Love

4 oktober 2012 01:13

Det gör det alltid. Får använda propplösare i värsta fall ;-)

 
Ingen bild

Elias

4 oktober 2012 18:44

haha, ja alla sätt är bra utom dom dåliga sägs det ju ;-)

 
Lee

Lee

6 oktober 2012 01:03

"Jag är inte bara trans - jag är tandläkare också."

X)

http://fulltimeman.blogspot.se

Love

6 oktober 2012 19:36

Haha- ja, man kan vara vad man vill i sina fantasier..

 
Lee

Lee

7 oktober 2012 04:20

hahaha du fattade inte va!?! >.<

http://fulltimeman.blogspot.se

Love

7 oktober 2012 07:09

Nää- jag måste vara trög..vänta lite, syftar du på judithreklamen?

 
Ingen bild

Elias

7 oktober 2012 14:52

Haha, fast det var en annan reklam först; "jag är inte bara tandläkare, jag är också mamma" den gick på tv för typ 10 år sen eller nåt

Love

7 oktober 2012 17:07

Nädå, den går fortfarande. Tror det gäller Pepsodent eller något

 
Ingen bild

Elias

8 oktober 2012 19:20

jaha, det har jag missat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards