Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Potpurri av känslor

Av Love - 7 oktober 2012 04:33

ok, jag tror nog att ni tycker att jag är förvirrad nu men just nu skriver jag bara av mig och detta inlägget skriver jag 10 minuter efter det förra. Helt enkelt för att jag planerade det.

En hel del frågar mig om hur jag upplevt de olika förändringarna under mitt halvår på T och visst har jag märkt av en del förändringar. 

De flesta skulle man nog inte se som positiva tex attitydförändringen ( pallar inte-syndromet) men för mig som alltid varit överdrivet ambitiös har det varit skönt att det naturligt kommit lite lathet. Sen måste jag ibland omvärdera mina känslor när jag inser att det kanske är lite väl slappt ibland men det handlar nog mest om inställning skulle jag tro. 

Sedan har vi den andra psykiska förändringen som jag märkte av relativt tidigt med att det blev mindre kaos uppe i skallbanken. Jag har fortfarande mycket tankar och funderingar men stället för att ha tusen på en och samma gång så är det tusen som föler varandra allteftersom dom blir avklarade.. lättbegripligt? 

Jag har börjat känna mig dum- tappar ord och tankar så lätt och även om jag fortfarande är ett levande uppslagsverk så kommer många komplicerade ord inte naturligt längre utan jag måste tvinga fram dom. ( sorry killar- men det är nog något med kromosomerna) 

jag har blivit aningen fåfäng ang min egen framtoning- helt plötsligt har det blivit iallafall lite viktigt att inte visa mig i värsta knullruffset eller med värsta patraskklädseln och tro mig- DET bekom mig inte innan men det är precis som om innan gjorde jag allt för att jag inte skulle tas som tjej, men nu handlar mycket om att se ut som alla andra killar och smälta in..och samtidigt se ut som om man inte blivit tappad bakom en hövagn!

Jag var hos logopeden i onsdags och fick erkänna att jag fuskat. Jag hann typ säga -Tjena, sen hade hon kommit på det, så tydlig är rösten redan. 

Fast även om den är inom den manliga ´genomsnittliga frekvensen som alla andra uppfattar det så hör inte jag det. Visst har den gått ner men på sin höjd kan jag sträcka mig till att jag låter som en tonårskille INNAN puberteten. 

En sak som jag har lagt märke till vad gäller just rösten är förmågan att variera tonläge. Den är borta. Puff. 

Oavsett om jag är glad eller förbannad- såvida jag inte skriker då- så låter den likadant och jag hatar det just nu. Men logopeden sa att det snart skulle komma tillbaka, att det bara är tillfälligt. 

Andra typiska förändringar? 

Acne: inget i ansiktet men jävligt mycket över skuldrorna. En sak som gör det bättre är daglig skrubb med ståltråd ;-) Nä, skämt åsido tandkräm. När lillfjompan känner för det så duttar hon på väteperoxid. Tyvärr kan man ju inte ta det själv då det rinner av för annars hade problemen varit ur världen. 

En sak som tandkrämen gör är att torka ut plidorna, vilket i sin tur gör att det fnattar grymt mycket och huden blir skittorr. 

Skägg: nänänä, inte än, men det har kommit en kontur av skägg, som liknar smuts vilket medför att jag måste raka mig regelbundet för att inte likna en nersmutsad fjortis med skäggkli, så nej- jag skulle inte kalla det annat än fjun egentligen. 

Hår i övrigt: Inte så mycket nytt fast det har blivit lite längre det som fanns innan men än så länge inte grövre eller svartare och det berömda arslehåret kommer mer och mer. Som L skrev på sin blogg: snart finns där en sprängd hamster mellan skinkhalvorna... hahaha, jävligt beskrivande förklaring, tack L. 

Håret på huvet har jag skrivit om innan: växer som ogräs, har fått en annan textur och hårlinjen har dragit tillbaka sig litegrand, knappt märkbart. skruvarna verkar ha vänt på sig och jag har fått omvärdera min hårstil :-(

Positivt är dock att babyfjunen är i stort sett borta :-)

Muskler: ja, definitivt en förändring. Om jag skulle träna dom så hade jag definitivt kunnat bygga upp lite volym till skillnad från innan då dom bara blev smidiga. Styrkan har ökat automatiskt, kanske en 30-40 % men jag har alltid varit råstark så det är svårt att veta exakt. Däremot har typen ändrats från uthålliga till explosiva vilket innebär att jag trots att jag kan bära tyngre inte kan bära något under en längre stund så nu får snart töserna bära matkassarna   " LOL"

Jag har gått upp totalt 5 kg på detta halvåret men jag är inte så säker på att det är lika mycket musklerr som fett, då jag har blivit en riktig gottegris.. mmmminte marabou. 

Just det- det här får jag inte glömma. Jag vet hur många transkillar som helst som klagar på sin nya kroppsodör och att man lider av svettningar men jag måste nog gå ifrån mängden. 

Innan jag började med T svettades jag konstant och luktade skunk efter bara någon timme men efter jag började med T så har jag inte dte problemet längre. det enda som jag märkt av är att man inte är kompatibel med alla dofter. För att förtydliga: innan älskade jag doften av Axe phoenix och den passade mig men nu skär det sig. jag tycker fortfarande om doften men jag passar inte i den. Tillsammans med min egen doft luktar den skunk. Och så är det vad gäller alla hudprodukter. Just nu kämpoar jag för att hitta ett tvål som inte luktar före mycket men som funkar ihop med min doft som kan göra att jag inte behöver använda så mycket deo. Något bra förslag? 

Just nu kan jag inte komma på mer att skriva förutom att min farmor kallade mig sin lilla påg igår och farfar blandade ihop mig med min storebror som uppenbarligen låter som mig ( han är synskadad) och killarna på de offentliga toaletterna håller upp dörren för mig när jag kommer ( till killarnas) så nej- jag begriper faktiskt inte var min oro kommer ifrån. 

Så även om mitt förra inlägg lät jobbigt och detta inte så är dessa två inlägg bara ett bevis på hur förvirrad jag känner mig- sorg blandat med glädje- blandat med...välkommen till en potpurri av känslor..

2 h kvar innan hemgång..





 
 
Ingen bild

Elias

7 oktober 2012 15:09

"det har kommit en kontur av skägg, som liknar smuts" =D

Love

8 oktober 2012 08:29

Låter roligt, ser för jävligt ut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards