Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Love - 22 juni 2012 04:32

halloj igen. Då var gårdagens besök i Lund avklarat. Mycket snack om stortösen och situationen därrhemma.

Egentligen är där ingen, inte än, men hon har berättat att en del av de äldre barnen börjat tracka henne. Vilken tur att det är sommarlov så vi kan andas ut lite grand, både hon och jag.

Jag gjorde också en del tester, vilket är samma sak som bygga klossar till bestämda mönster, översätta ord (ordbok), gemensamma nämnare, logik och minnestest.

Förvånansvärt nog kände jag att jag hade mest problem med klossarna.... vi får väl se vad utvärderingen visar.

Den 11 är det dags för en neråt tripp igen, denna gången för att träffa två läkare som jobbar med teamet. Inom vilken medicin vet jag inte och inte heller vad deras uppgift är men det ger sig nog tids nog.

Yess tänkte jg för två veckor sedan men tji fick jag. Som jag ser det är det totalt 1 vecka av 4 som jag faktiskt kan säga att jag har semester. Kallelsen till introduktionen på BUP kom idag( den 27:e juli) och eftersom jag redan återbokat den förra så känns det som om jag inte kan göra det igen. Sista veckan går åt till 2 h inskolning på fritids för den lilla.(L) Är så förbannat trött på att inte äga min egen tid, det är inte ens lönt att försöka planera något längre.

Efter mötet idag så åkte jag in till Lund och handlade 3 par kortbyxor och ett linne. Efter det så åkte jag till stationen och råkade snubbla in hos en barberare. Jag bara- kan du trimma till tuppakammen lite grand? och kanske ta bakändan... Jajamen, sa hon det fixar vi, så du kan se ut som en vettig man istället för en fjortiskille!

Eh, kommentar eller komplimang? Tog mig igenom hela klippningen utan att avslöja mig men precis när jag ska gå så tittar hon lite konstigt på mig och frågar vad jag använder för rakhyvel eftersom jag inte hade ens ett uns skäggstubb...det tyckte hon var konstigt eftersom det var sen em. jag bara: gillette och jag har precis rakat mig?

Ok, en LITEN lögn, men inget som skadar henne!

Midsommar imorgon. Lite tråkigt eftersom jag går av jobb om 2 h och lillfjompan kommer hem vid 16. Hennes pappa "kunde" inte ha henne längre. Tyvärr är firandet vid stången avklarad till ungefär dåså vad tusan ska hon och jag hitta på. Midsommar är i vanliga fall den enda högtid där jag aldrig känner mig ensam och förvirrad men detta året känns det som det kommer bli jobbigt, mest för att det bara är jag och lillfjompa. Den stora är i Dalarna och är mammaledig, Just nu verkar det som om hon inte riktigt uppskattar det.

Nä, nu får ni ha det så bra så hörs vi. Glad midsommar-LOVE

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards