Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Fram och bak..

Av Love - 10 maj 2013 00:09

Eller ut och in.. Jag känner mig lite smått nere nu. Framförallt eftersom jag fortfarande inte fått något T 8 veckor sedan jag sist tog och jag har VERKLIGEN inget kvar nu.
Pratade med endon i tisdags om proverna jag tog den 16 april och enl henne var värdena då omätbara( höga) och att hon ville ha ner mig i minst 16 först. Enl henne har jag tagit injektionerna för tätt, fast det kan jag inte hålla med om baserat utifrån känslor men även det första provresultatet från augusti som var en vecka efter injektion och då låg på 18 dvs normalvärdet.
Skit samma. Blev lite sned när hon sa till mig att vänta minst en vecka till innan jag går och tar nya prover, men denna gången var jag smart så jag bokade en telefontid med henne nära inpå så det inte blir som det är nu då. Jag menar det var 3 veckor mellan provtagning och konsultation och halveringstiden på T:T jag tagit är 4 dagar, vilket i praktiken inneburit att det borde vara long gone. Rättelse: DET ÄR long gone.Finns inte en tillstymmelse till manjuice i den här kroppen längre. Jag både känner och ser det.
Ocanpå det ska jag alltså vänta ytterligare minst 2 veckor( räknat lågt) innan jag ev får receptet.
Hur tydligt det är?
Det började så smått med pattarna som började värka utav bara f..n. ,sen ökade dom i volym dvs fettklumparna blev större, sen kom åderbråcken på benen tillbaka med den tunga känslan som följd, efter det blev hyn lite oljigare, dvs torrspottarna försvann, sen kom acnen på ryggen tillbaka på ryggen med stormsteg( hormonell obalans), höfterna har redan börjat samla fett så brallorna passar inte så bra längre. Och så har vi muskeltoningen som sakta men säkert blir mindre markant allteftersom dagarna går. Mina axlar har redan börjat återgå till sin klena karaktär. Jag känner mig orolig men än så länge har jag lyckats hålla känslorna under kontroll men nu om någonsin blir jag mer övertygad om att jag verkligen känner mig fångad i fel kropp. Må gott. Själv vill jag bara krypa in under en sten och sakta ..

 
 
Lee

Lee

10 maj 2013 00:40

usch.. jag riktigt lider med dig, grabben..
hang in there! lika bra att nicka och lyda de där läkarna..
det kan tänkas orealistiskt och konstigt, men de brukar veta vad de sysslar med. iallafall Katarina, om det är hon du går till.
hon är hård, men rättvis. :P

http://unicornboi.blogspot.se

Love

11 maj 2013 22:34

Försöker tänka så också.. Tack för uppmuntran

 
Ingen bild

Alex

10 maj 2013 22:35

Säger som föregående talare...lider med dig!
Låter fruktansvärt. Jag har själv gel och det av bla den anledningen att inte behöva svänga så i balansen...att få det kontinuerligt varje dag.
Håller tummarna för att det löser sig snabbt för dig.

Love

11 maj 2013 22:33

Tack. Har inte varit något problem med svackorna under året som gått utan svackan nu beror ju på en enl mig orealistisk endo.. ( är säkert lite ego i frågan..)

 
Love ftm

Love ftm

14 maj 2013 12:37

Lider också med dig. Hoppas det ordnar sig så du slipper vänta länge till. Svårt att förstå hur de resonerar på Endo.

http://lovetosses.blogspot.se

Love

14 maj 2013 23:06

Tack för kommentaren. Var och lämnade blodprover idag så nu är det bara att vänta till den 22 då vi ska snackas vid igen..Dryyygt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards