Alla inlägg den 24 september 2012

Av Love - 24 september 2012 17:48

Igår på jobbet så fick jag svart på vitt att många inte har en susning om vad det här med könskorrigering innebär. 

VI hade en liten "frågestund" inatt, och ett av påståendena som jag fick dementera var " ja, det är ju så vanligt och alldeles för lätt så det blir ju ungefär som att byta kläder"...

Nja, det kändes som om den personen var ute och seglade...på jävligt djupt vatten om jag säger så. 

De andra som också var där nickade lite instämmande och jag insåg att det här fick jag nog bena ut om jag överhuvudtaget vill bli tagen på allvar i framtiden. 

Nu har jag förklarat och förklarat känslor och behandlingar och tillvägagångssätt så jag blitt alldeles blå i huvet men jag tror att många frågor som dom hade kom fram och jag fick en chans att svara på dom, så nu finns det iallafall en grund att bygga vidare på. 

Jag har börjat inse att jag kommer få spendera många timmar framöver med att göra just detta- skapa grunder- och en stor del av mig är redan trött på att förklara mig, medans den förnuftiga mäniskan i mig säger att det är bättre att vara öppen än innestängd..

Men även om det känns jobbigt just nu, är det bättre om alla vet varför och hur det faktiskt känns att vara jag än att smyga som katten runt det berömda fatet. Det sista jag vill och behöver är en massa lösa spekulationer och funderingar som är tagna ur sitt sammanhang. 

Jag har gått igenom de senaste veckornas inlägg och inser att det är mycket gnäll och förklaringar även här- precis som om det är det enda mitt liv kretsar kring. ( att vara TS)

Det är det absolut inte men just nu när jag är inne i den här fasen med att outa mig själv så handlar en stor del av min vardag om hur jag ska tackla dom olika situationerna som upppstår. Och helt ärligt- bloggen handlar ju om att vara trans så inläggen där det står att jag :slutat dricka kaffe, typ, slutat röka typ, varsel på jobbet-tajm, ungar som bråkar, sömn som inte finns, brist på fritid- ja, då skulle jag vara tvungen att öppna en helt annan blogg så det sparar jag till mina vänner på andra sidan telefonen istället..

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards