Alla inlägg den 28 september 2012

Av Love - 28 september 2012 19:54

Har det varit idag och det tackar jag för. Friska barn, relativt bra väder och några h sömn, vad mer kan man begära?
Det går lättare och lättare på jpbb, mednamnet och pronomen och även om det än inte kommer naturligt så känns det bättre än innan.
Tyvärr har nog mina medarbetare märkt av attityden som slagit till den sista tiden: äh, jag pallar inte..
Trots att jag absolut inte vill kalla mig slö och det gör nog ingen annan heller, så är det en skön känsla att bära med sig men jag får nog se upp så inte latmasken slår rot.
Just lugnet, känslostabiliteten och uthålligheten (tålamodet) har de senaste 2 månaderna genomgått en positiv utveckling och jag har fått många kommentarer om att jag fått en manligare syn på tillvaron. Och helt ärligt, jag fortsätter gärna på den stigen. Det känns helt rätt på något vis.
Idag var jag hos frisören, samma som jag har gått hos de senaste 3 åren, 1 ggr i månaden..
- ähmm, det är något konstigt med ditt hår?
Det är skiitlångt, tjockt och grovt typ och det brukar det inte vara.
Men just det har jag lagt märke till den sånaste månaden. Det är precis som om man hällt i ogräsmedel i dess sanna bemärkelse.
Och så kan jag inte ha min mohawk längre. Snyft .Efter 5 år går den i graven men mitt hår vill inte med den längre. Alla skruvar har verkat vända på sig så det blir inte bra, oavsett hur mycket vax jag har i.
Så det bliödde lite längre uppepå och kort på sidorna.
Nästa månad åker allt av för då åker nog mössan på på heltid och jag får så jäkla ont i hårbotten om jag har hår då..
Förresten, om 3 veckor får jag ny lur sådå kanske man kan få ordning på stavningen i inläggen igen men fram tills dess får ni ha överseende!

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards