Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Det handlar om respekt!

Av Love - 18 september 2012 20:41

De senaste dagarna har jag mötts av blyghet, motstånd, tvivel, respekt, hänsyn osv. Jag är i en fas just nu som är väldigt känslomässigt ansträngande. Och jag vet också att om jag bara tar mig igenom den så blir det aldrig så här jobbigt och utsatt mer..
Vad folk missar i hela den här könsidentitetsfrågan är att ens biologiska genus inte är likställt med ens egen uppfattning om sig själv och i förlängningen då hur vi önskar att vår kropp såg ut för att matcha ens inre självbild.
Att jag är född med bröst och slipa istället för snopp behöver inte betyda att jag är mindre man än den som är född som det utan bara att jag verkligen måste brinna starkt för hur jag känner mig och vara villig att stå ut med samhällets fördomar för att få allmänheten att sluta ifrågasätta mig.
Istället skulle jag vilja säga så här:
Om någon, oavsett kön, säger att han/ hon/ hem uppfattar sig som något annat än vad kroppen är: ja, då handlar det om respekt. Lägg undan din egen uppfattning, acceptera att verkligheten är som den är för personen och visa den hänsynen att du använder det genus som personen önskar.
Det är så enkelt. Varför gör vi det så svårt?

 
 
Lee

Lee

19 september 2012 01:20

jadu, varför gör vi så? kan ju i ärlighetens namn säga att jag inte tillhör den kategorin. ;/ jag försöker att acceptera att andra inte accepterar mig. hur sjukt är inte det på en skala? vi transkillar måste typ acceptera och respektera att andra inte godtycker hur vi känner och uttrycker oss, men vi får ingen acceptans eller respekt tillbaka. det är sorgligt. jag blir fan lack bara jag tänker på det! -.-
hoppas du slipper möta alla de fördomar som jag själv har fått fightas med.. vi måste ta oss igenom helvetet innan vi når fram till paradiset. men jag tror starkt på att det är värt det. :)

http://fulltimeman.blogspot.se

Love

19 september 2012 03:43

Alla borde vara trans och pröva på acceptans..

 
Love T

Love T

20 september 2012 09:49

Om alla som har så svårt att förstå eller ens respektera skulle få vara i det motsatta könet en liten tid... Kvinnor skulle få vara män och män skulle få vara kvinnor. Då kanske de bättre skulle förstå. (En och annan kanske till och med skulle upptäcka vem de själv är, egentligen.)

http://www.lovetosses.blogspot.se

Love

20 september 2012 14:44

Ja, det hade ju varit det ideala. Nej, vi skulle ha det som i Latinamerika där man får välja könstillhörighet själv. Då hade det nog inte setts som konstigt om man sticker iväg från idealet..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards