Direktlänk till inlägg 26 september 2012

keep on coming...

Av Love - 26 september 2012 11:09

Jaha, uppförsbacken fortsätter men bara gällande allt utom Ts, för det hinner jag inte tänka på.
Dom senaste åren har varit fyllda med ansvar, förpliktelser och STRESS... någon som känner igen sig? Jag tror det kallas föräldraskap?
Iallafall så har jag i många år nu med jämna mellanrum haft utbrändhetssymptom, som jag lite grand lindat i sin linda, om jag uttrycker det så, dvs jag har taggat ner en liten stund för att sedan kunna fortsätta på samma vis igen.
Och nu är jag visst där igenn . Den stora skilladen från innan är att då har jag kunnat ta det lite lugnare och kunnat fokusera på att inte stressa ner mig, men nu är det annorlunda.
Nu måste jag bita ihop och hoppas att kroppen kan vänja sig.
Anledningen till dagens inlägg är gårdagens läkarbesök, för magens skull. Igen. För hundrade gången känns det som. Är så trött på att alltid ha ont, alltid pröva om det är därför eller varför, att vara begränsad och att alltid tänka mig för och så vidare. Gårdagens möte resulterade i pekpinnevalsen.. och en hint om att jag fått sk stressmage, även kallad IBS. Jo, dom ar antytt det innan men jag har aldrig tänkt att något annat än elaka bakterier är orsaken till mina problem.Så, ett halvår med att testa vad magen kan och inte kan hantera, stresstester och omlagd diet ihop med något som man ska svälja mellan varje måltid som ser ut och känns som småstenar. URK!
Nä, jag fortsätter inlägget när jag hittar en dator, det är hopplöst när man inte kan redigera texten..så då fortsätter jag igen:

Har hört talas om det där innan och googlade på IBS.

Om vi säger så här: jag fick ännu mer ont i magen när jag läste om alla besvär, behandlingar, dieter och ja, just -det var visst obotligt också-;-(

Nä, jag hoppas verkligen han hade fel, men det får jag inte reda på inom den närmsta framtiden ändå..så än så länge så vitt jag vet har jag " orolig mage" med IBS- indikationer.

Iallafall så där lagom till man kommer hem och vill grotta ner sig i sin misär så kommer stortösen hem och  klagar på magvärk och 5 min senare står man med kräkbyttan i ena handen ,och skurtrasan i andra gnuggandes på  kräkresterna i heltäckningsmattan i trappen...suck.

Jag tycker verkligen synd om alla som kräks, jag har hellre ont än gör det och idag ligger en utslagen hjälte i soffan och stönar över träningsvärk i magen ;-(

Den minsta fjompan spenderade hela kvällen med ett par hörlurar över öronen och en mappa som hoppades att det inte skulle smitta eller att hon skulle höra ulkningarna för då brukar det vara kört. Puh- hon klarade sig.

Ikväll är det jobb igen- har inte sovit så väldans mycket varken inatt eller idag men det får gå ändå. Tyvärr mår stortösen fortfarande kasst så det blir att stanna hemma fån skolan imorgon också så då vet man ju att sömnen inte blir som den borde...välkommen till min gnäll-blogg

 
 
Elias

Elias

26 september 2012 21:59

Tack för välkomsthälsning, känns mycket trevligt, kommer definitivt återkomma och väntar med spänning på mera gnäll...
Skämt åsido, tycker synd om dig, inte för att det hjälper men så är det. Det är tillräckligt jobbigt ändå med utredning och alla tankar som far i huvet utan att resten av livet ska tränga sig på också. Hoppas det blir bättre snart.

Och lite kuriosa, koden jag skulle fylla i för att skicka den här kommentaren var... xfan! hahaha

http://transkille.blogspot.com

Love

27 september 2012 04:07

Väntar merd spänning på mer gnäll ? hahaha, är du sadist?
Nä, skämt åsido, tack för kommentaren. Ja, utredningen kan vara nog så jobbig men faktiskt är det just nu med RL- delen som är den jobbigaste, iallafall som jag upplevt det.
Vad gäller koden så vet jag inte var jag kan avinstallera den om det överhuvudtaget är möjligt..så sorry, fortsatt kludd där för er få som kommenterar..

 
Ingen bild

Elias

28 september 2012 00:03

Det är lugnt, är iallafall inte en sån där med tilltrasslade bokstäver och suddiga foton på nummerskyltar så man inte kan avgöra vad det står på dem

Love

28 september 2012 05:00

jag håller med, dom är skit. Många gånger låter jag bli att kommentera bara för att jag inte kan avgöra vad koden är.. lite synd, för jag har kanske något vettigt att tillföra för en gångs skull..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 6 oktober 2014 04:06

vet inte om jag berättade att jag fått det nya personnr men det har jag iallafall. Den 14 sept blev jag officiellt upptagen som medlem i den manliga populationen.. Och sedan dess har jag ringt och ringt och ringt och...ja ni hajar. Vet ni hur mån...

Av Love - 31 augusti 2014 01:48

OK, insåg igår att jag oftast bara vräker ur mig något i farten för at sedan glömma en riktig uppdateringpå ett bra tag så jag tänkte fixa det idag md tankar och tid och förhållande och lite annat.  Det var i dagarna jag fick mitt beslut ang ändrad...

Av Love - 30 augusti 2014 05:34

I förrgår fick jag ett rek på posten och det ar beslutet från RR.  Härmed är jag nu mera även på pappret en man!  Och har tillåtelse från socialstyrelsen att göra inngrepp i könskörtlarna som det så snyggt heter.  Mennytt personnr tas det beslu...

Av Love - 26 juli 2014 16:10

Jag vet att det inte var så kort tid sedan jag sist gjorde ett inlägg men livet går förbi alldeles för fort :-)  Jag har kommit i ett läge där jag faktiskt inte tänker på min situation så mycket utan det mesta bara flyter på. Naturligtvis blir jag ...

Av Love - 6 maj 2014 23:15

Hej och välkomna till en sällan uppdaterad sida.  En månad har gått och det är mycket som rörts upp.  För det första hade jag fått en fråga av en läsare omjag hade fler operationer och jag kan svara Jaaaa på den. Men inget är så enkelt som det ve...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards