Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Love - 4 mars 2012 17:05

Det börjar närma sig. Dagen då jag står här själv. Kunde den inte vara närmre? Och M, om du läser detta, jaaa jag är trött på att du har liksom flyttat redan i ditt huvud för tvätten blir fortfarande inte ren av sig själv!

Måste bara få gnälla av mig. Har insett att om jag bara inte tänker på att vi fortfarande delar ansvar och plikter så går det mycket lättare. Så om du bara tar din dator och sätter dig i andra delen av huset så ska du se att allt är fixat när du kommer fram, istället för att störa mig när jag faktiskt gör allt det som du borde gjort...

Puh, nu var det ute ur systemet igen. Tack gode gud för bloggen, annars hade jag nog fått sälla mig till de kriminellas skara!

Av Love - 4 mars 2012 16:46

Efter förrgårs positiva besked så sitter jag och funderar: hur lång tid kommer allt att ta?

Om jag förstod saken rätt så verkar det som om den allra längsta tiden brukar vara från remiss till första besöket. Och eftersom just denna delen bara flög fram så undrar man: kommer jag bli erbjuden testosteron och ev tuttborttagning redan till sommaren? I den bästa av världar tänker jag svara på den, kanske till nästa jul. Tror det är bäst att vara pessimist och säga att ja, iallafall inom en 3 årsperiod så borde jag inte bli besviken.
Har börjat fundera på att självmedicinera men det verkar inte vara helt ofarligt, även om många av biverkningarna är studerade utifrån om du överdoserar (anabola) och det gör man ju också som ftm fast inte lika höga doser.

Läste en artikel igår som sa att en kvinna producerar ca 0,7 mg testosteron per dygn och en man 7 mg per dygn. Alltså borde man som ftm tillföra 4,3 m g per dygn för att få samma normalvärden som en cis-man.

Och jag har läst mig till att man brukar ha en dosering på 250 mg per 2 veckorsperiod vilket min slutsats leder till att man överdoserar även på läkarens ordinationer? eller kan det vara så att östrogenproduktionen man har som biologisk kvinna blockerar en del av testot?

Har även hört att man inte gör nämnvärda regelbundna kontroller för dom som går på testo, men det kanske inte stämmer. Man hör så mycket som inte alltid stämmer.

Fick reda på att det här man hör om aggressioner beror mycket på att man får förändrad ämnesomsättning och att man liksom dippar i blodsockret och att det är därför man kan bli lite irritabel, ungefär som ungarna närdom inte fått sitt mellanmål ;-)

Nu vill jag absolut inte förespråka doping, så ni inte missförstår mig, men jag säger bara att för egen del funderar jag på det. Och S, om du läser detta,A behöver inte ha reda på allt...

Presentation


Välkommen till en komplicerad historia!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

upplysande bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Tycker ni som läsare efter det jag berättat att jag handlar rätt angående skolproblemet?
 Ja, kör hårt. Informera alla du stöter på!
 Ja, fast håll dig bara till fakta för barnen
 Njaeee, det kanske räcker med föräldrarna?
 Nej, föräldrarna skulle ha hållits utanför
 De skulle hållt det helt innanför hemmets 4 dörrar
 Du var korkad som ens berättade för dina egna barn!

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Titta in och skriv!

När händer vad?

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards